Taller MMI (Material Multimèdia Interactiu) I: Eines de creació
Aquest taller es subdividí en dues sessions. El primer és el taller d’eines de creació i el segon és el taller d’activitats interactives. Aquesta entrada tractarà de la primera sessió.
A la primera sessió de la segona pràctica férem
una recerca de programes, amb els quals podíem crear els nostres propis contes,
còmics, àudios, etc. Hem fet una recerca per
la xarxa per a localitzar diferent software i seleccionar-ne un per a crear
material multimèdia. Pens
que és un bon taller ja que a les aules de primària cada vegada es fan
activitats més interactives, per la qual cosa hem d’estar preparats i tenir
multitud de recursos per realitzar unes activitats o unes altres de forma més
motivant i educativa.
a)
Nom del Software: Story Jumper
c) Format d’execució: web
d) Modalitats d’accés al material
creat i forma de distribució dels continguts creats: És una eina que no fa falta descarregar-se-la, però s’hi
han d’inscriure per fer-ne ús. En canvi, només per mirar els contes d’altres
persones no hi cal. Hi ha diferents seccions segons el que volem fer en aquell
moment (casa, jo, ajuda, crear i explorar).
e) Descripció de les prestacions
i utilitats de l’eina. Identificar si permet afegir nova informació. Es permeten posar escenes, personatges, textos. A més,
hi ha una gran varietat de temes que es poden escriure.
f) Indicar per quin cicle és adequada:
característiques. Estaria destinat
per tot primària, però pens que està un poc més destinat al segon cicle de
primària ja que poden escriure i triar el tema, afegir personatges i grans
varietats d’objectes. El problema que pot sorgir és l’idioma ja que està en
anglès i que tampoc es poden deixar comentaris. Però el millor de tot és que es
poden posar dibuixos personals, es poden començar de zero o a partir d’unes
plantilles ja que hi ha diversos “mons” on hi ha un principi de conte i tu el
pots seguir fent.
Un exemple que he creat d’aquesta eina és aquest
conte:
El segon que vaig cercar va ser un software per la
creació de còmics.
b)
Nom del Software: Pixton
c) Format d’execució: web
d) Modalitats d’accés al material
creat i forma de distribució dels continguts creats: Pixton és una eina que es pot accedir fora descarregar-se’l,
però ens hem d’enregistrar, al igual que amb Story jumper. Abans de començar, s’han
de triar una de les tres opcions possibles: “Pixton para divertirse”, “Pixton
para escuelas” i “Pixton para negocios”. Segons els nostres interessos ens
ficarem a un lloc o a un altre.
e) Descripció de les prestacions i
utilitats de l’eina. Identificar si permet afegir nova informació. Nosaltres podem triar el tipus de còmic que ens fa més
ganes. Després elegim el tipus d’escena que volem realitzar i els personatges
que emprarem, els quals els podem moure perquè agafin una postura o una altra.
f) Indicar per
quin cicle és adequada: característiques. Pot ser emprada als diferents cicles de primària, però trob que és a partir
de tercer cicle, ja que és un poc més complicat elaborar un còmic. No és tan
senzill el seu ús com l’eina anterior, la del conte.
CONCLUSIONS.
Amb aquestes i moltíssimes més eines per crear
còmics, contes, àudios, etc., es poden entretenir i aprendre alhora els
infants. Hi ha programes més senzills que d’altres, per la qual cosa s’han de
mirar els inconvenients que es poden tenir segons el cicle del qual es tracti.
Es poden fer molts de contes amb els quals els nins i nines poden aprendre alguns conceptes o teories que es poden ensenyar a les escoles de forma molt més interactiva. Per la qual cosa, ho hem fet a la classe de TIC per poder-ho impartir en un futur a les aules quan siguem mestres.
Cal destarcar que hi ha moltes eines, però només n'he seleccionades dues perquè se'ns demanà fer-ne una o dues recerques d'eines que ens agradassin més i ens poguessin ser útils en un futur. Puc dir que per elegir aquestes eines, vaig haver de descartar moltes més, quedant-me amb aquestes dues.
Es poden fer molts de contes amb els quals els nins i nines poden aprendre alguns conceptes o teories que es poden ensenyar a les escoles de forma molt més interactiva. Per la qual cosa, ho hem fet a la classe de TIC per poder-ho impartir en un futur a les aules quan siguem mestres.
Cal destarcar que hi ha moltes eines, però només n'he seleccionades dues perquè se'ns demanà fer-ne una o dues recerques d'eines que ens agradassin més i ens poguessin ser útils en un futur. Puc dir que per elegir aquestes eines, vaig haver de descartar moltes més, quedant-me amb aquestes dues.
Esper que siguin d’utilitat aquestes eines de
creació de materials multimèdia interactiu.
Una abrasada!
No hay comentarios:
Publicar un comentario