martes, 3 de diciembre de 2013

Podcast audio


Introducció

En aquesta pràctica hem creat un àudio que consisteix en un contenidor multimèdia que guarda una gravació d'àudio (música, veus, efectes, instruments, etc.). Com vérem a la classe pràctica, és necessari per crear un podcast propi un ordinador, un micròfon, uns altaveus, músiques (de fons i d'efectes) i un bon programa per tal d'ajuntar-ho tot i crear un àudio. Després si ja el volem convertir com a Podcast és necessari un altre programa per fer-ho.


Els elements que s'han de tenir en compte per a l'elaboració d'àudio digital són: la veu, el silenci, la música i els efectes. Hi ha una gran varietat d'arxius d'àudio, els quals es subdivideixen en PCM i comprimits. Els formats PCM són els que contenen tota la informació que sortí del convertidor analògic digital. Són els formats que són reconeguts com a millor firma, com són: WAV , AIFF , SU, AU i RAW. Mentre que els formats comprimits són els que usen menys memòria. hi ha que tenen pèrdua de d'informació, com ara l' MP3 , AAC i Ogg, i fora cap pèrdua d'informació, com el FLAC i el Apple Lossless Encoder.



Elaboració d' àudio digital

La meva companya, Maria Aguilera, i jo hem creat aquest àudio amb l'eina Audacity i l'hem passat a un programa, anomenat Podomatic. 

El nostre tema tracta dels Contacontes, motiu pel qual hem creat nosaltres un conte que fos infatil ja que l'hem destinat al primer cicle de Primària. El conte que hem creat ha estat d'un porquet nouvingut a una granja, passa gran part del seu temps molestant a les ovelles i el gos que les cuida sempre el renya.
Un bon dia, un llop volia menjar-, però gràcies al porquet que va anar a avisar el gos, el porquet les va salvar.
Al final, el porquet es va fer amic de les ovelles i el gos deixava que estigués amb elles.

Hem après a usar el programa Audacity i també un programa que servís per penjar l'àudio com a Podcast.

Pel que fa a l'Audacity, és un programa que ja coneixia i havia usat, per la qual cosa no he tingut cap problema. Amb aquest programa no s'ha de crear cap compte ja que cal descarregar-ho. A partir de l'explicació de la mestra i del que ja sabia hem pogut crear aquest audio amb molta facilitat i té la facilitat de ser executt en molts d'idiomes.
A més, també grava àudio a temps real, permet afegir sons amb diferents efectes, pot ser usat amb distints formats, es poden editar múltiples pistes, entre altres. Al finalitzar el treball amb aquest programa, s'ha d'exportar de tal manera que quedarà amb el format WAV. 


Després per via on-line, hem canviat el format de l'àudio i l'hem passat a MP3 ja que per convertir-lo a Podcast és necessari que estigui en aquest format.


Tot seguit, al haver acabat de transformar-ho de format original, hem cercat un programa on-line que servís per crear el nostre objectiu. De tal manera que hem escollit Podomatic.

Amb aquesta darrera eina hem creat un podcast. Un podcast és un arxiu d'àudio gratuït, que pots descarregar i escoltar al teu ordinador o en un reproductor MP3, com un iPod. Els arxius es distribueixen mitjançant un arxiu RSS, de manera que permet subscriure i utilitzar un programa per descarregar i escoltar quan l'usuari vulgui.

Aquest programa no s'ha de descarregar, sinó que simplement ens hem de crear un compte. Després hi posam l'arxiu en format MP3 per tal de crear-ho com a Podcast. La pàgina està en anglès, però és molt fàcil de fer-ho.




Aquest és el nostre treball final en podcast, esperam que us agradi i us serveixi per crear d'altres.


Tot seguit, vos deix la guia didàctica que us servirà per més ajuda. Hi ha tota l'explicació necessària per tal d'impartir-ho a una aula d'Educació Primària.


Conclusions.

A partir de la utilització d'aquestes eines, pens que es poden emprar perfectament a l'aula per tal d'innovar una mica més i deixar de fer servir un poc les cintes de cassette com a molts de centres encara usen i fer servir els seus propis recursos. Pens que si els mestres feim servir els nostres propis recursos, aquests estaran molt més acostats a la realitat i els infants estaran més motivats ja que el mestre podrà fer servir millor els interessos dels infants.

Crec que es poden aconseguir molts bons resultats, si el crea el mestre com si els creen els propis infants. La millor forma perquè els infants vegin la feina que s'ha de realitzar per fer-ho, es podran tenir en compte molts d'aspectes com l'atenció, la motivació, la creativitat, l'originalitat,... 

Pens que si es creen contes que tractin de temes que es donen a classe, poden aprendre molt més ja que és un recurs molt més interactiu que llegir tant sols un text sobre aquest. A més, aquesta classe de recurs crec que no s'usa a les aules, però trob que és interessant i pràctic posar-ho en pràctica a les classes ja que ells mateixos al fer-ho es podran divertir i aprendre els uns dels altres.


Moltes gràcies! 

2 comentarios:

  1. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  2. Hola Esperança!
    Aquí et deix algunes de les reflexions que he fet, tot ajustant-me a les consideracions que havíem de tenir en compte per a avaluar l’àudio dels nostres companys:
    Penso que la realització del conte l’heu feta molt bé.
    Sembla que hi ha de fons un bon guió tècnic, ja que:
    - En primer lloc, l’àudio conté bon so.
    - En segon lloc, les cortines hi són presents i es poden distingir perfectament: 3 cops es canvia la música de fons, les quals corresponen amb el plantejament, nus i desenllaç del conte.
    - En tercer lloc, el to es va pujant i baixant a mesura que es conta el conte però la locució no es distorsiona. El to dels sons dels animals sol ser més alt que la música de fons. Quan es canvia d’escena, i de cortina musical, el to de la música també puja.
    A més, les parts del conte hi apareixen i es poden diferenciar perfectament gràcies al canvi de la música: inici, desenvolupament del tema, clímax, desenllaç.

    En quant a la valoració de la carpeta d’aprenentatge:
    L’entrada es va lliurar dins el termini establert.
    • Presentació de l’arxiu sonor es va publicar a podcast i s’integrà amb visualitzador a la carpeta.
    • Es compartí a twubs amb el hashtag.
    • Es compartí a twitter amb el hashtag.

    Pel que fa a l’àudio,
    - La música de fons que apareix no distorsiona la locució del text que s’està transmetent.
    - La música de fons es va canviant (sembla que coincidint amb el plantejament, nus i desenllaç del conte).
    - Les veus de les locutores són clares. Tot i que he de dir que hi ha algunes paraules que no les puc descodificar.
    - Utilitzen pauses. Tot i que, sobretot al principi, penso que tal vegada la locució hauria de ser un poc més pausada, ja que són nins molt petits (segons la guia didàctica, va dirigit a alumnes de primer cicle) i com més lentament els parlin, més temps tenen de retenir allò que els estan dient.
    - Cada vegada que es menciona a un animal, hi ha afegit els efectes sonors del renou que aquests animals emeten
    - També han fet intervencions dels animals, amb efectes sonors, com ara per exemple, quan el llop ronca. Això dóna peu a que els nins es facin una imatge més concreta d’allò que estan escoltant.
    - A més, he llegit a la guia didàctica que els nins als quals va dirigit, no estan molt interessats en la lectura. Doncs aquesta seria una bona estratègia per a que estiguin atents.

    En quant a la guia didàctica, aquesta està molt ben estructurada i tots els punts són ben clars.
    Pel que fa a l’informe general i d’identificació del material, he de dir que tots els punts són breus, explícits i concisos. És a dir, en poques paraules la persona que llegeix la guia didàctica es pot fer una idea del material que es tracta, ben ràpidament.
    També diuen quins són els objectius de la realització d’aquesta activitat: conèixer el punt de comprensió dels alumnes, a partir del conte.
    Els continguts també són clars, així com també la descripció del material. A més, les orientacions didàctiques que donen per a utilitzar l’arxiu a l’aula són també ben clares: exposa allò que es farà abans, durant i després de l’escolta del conte.
    També mencionen diferents usos o referències a altres recursos o materials amb els quals es pot treballar el tema.
    Finalment, pel que fa a les reflexions, en aquesta entrada, l’àudio, és valorat amb conclusions sobre el valor didàctic que pot tenir l’àudio a l’educació primària: diu que aquesta eina podria servir per a substituir elements tradicionals que els mestres han usat sempre per a que els nins escoltin contes, com ara: les cintes de cassette. Així, el fet de poder crear un àudio pel propi mestre o fins i tot, pels propis nins, és un aspecte que pot resultar interessant.
    Jo hi estic totalment d’acord amb això.
    Penso que heu fet molt bona feina!
    En conjunt de tot, crec que us mereixeu un 9.
    Enhorabona!

    ResponderEliminar